NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

~Kalle~ skrev:Om hjullagret är trasigt på vänster sida, brukar ljudet öka om man svänger åt höger!

/Kalle :)
Okej, kan svära på att ljudet kommer från vänster hjul och försvinner när jag svänger höger. Håller jag ratten i neutral så låter det lite samt ökar när jag svänger vänster. Har bytt till vinterdäck och hade felen både innan som efter däckbytet. Sommardäcken var helt nerslitna på insidan ska tilläggas men kan inte göra en 4-hjulsinställnning ännu då jag snart ska byta bakfjädrarna pga att dem "havererat".
Användarvisningsbild
av Fellow
Trots värk i nacke o rygg så tog jag mig stund o plocka av båda framdäcken. Glappar MKT på vänster sida och ytterst lite högra. Så bara byta båda hjullagren. Tycker dock det är skumt att det mesta av ljudet försvinner när jag svänger höger.

Nu har jag en fråga jag vill ha svar på!
När jag snurrar på skivorna så gnisslar de o låter som satan! Skivorna är rostiga som satan i ytterkant samt längst in o man ser att beläggen har slipat ner skivan så det finns en liten rostkant på in och utsidan.
Behöver jag byta skivor? Eller gnisslar beläggen bara för att dem är slut o inte att rosten tar emot?
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]