- ons 06 okt 2010, 10:51
#452309
Gourmand skrev: Partikelfiltret behöver definitivt inte bytas. Går utmärkt att rengöra med högtryck efter demontering, som inte heller det är särskilt kompicerat. Eolysvätska köper man på nätet för en ringa summa, sedan är saken klar. Bara de stora märkesverkstäderna som håller på med den här typen av fördyrande och helt onödiga åtgärder. Hitta en bra bilverkstad med riktiga mekaniker, så halverar du dina kostnader.Och hur gäller garantier, Maskinskadeförsäkringen samt Volvo-Assistans om man gör så? Jag tror nog att det mesta går att göra på ett billigare sätt än att följa serviceföreskrifterna, men är det inte ofta så att "Snålheten bedrar visheten".
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo