NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ajjax
Var en gubbe som körde rakt ut framför mig förra söndagen så det small rätt rejält. Glad att man kör volvo!
Men nu är alla processer igenom och det har bestämts att dom ska laga bilen istället för att lösa in en ny bil till mig.
Reperationskostnaderna gick på 120 000 :- och dom ska rikta bilen och grejer. Jag ringde till rejmes som ska laga bilen och fråga om jag kunde byta ut orginal fronten till r-design och lägga pengar imellan. Men dom sa att det var krångligt. Är det nån annan som har lyckats göra det här? för försäkringsbolaget sa att det inte var några problem att byta nån grej mot nån annan om man la mellanskillnad.

MVH Ajjax
Användarvisningsbild
av CarMan
ska vi gissa att du har en C30 & det är en så ny så den har nya faceliften?
vad är det du vill byta?
R-design är ju bara några små ditaljer? en grill med R-design emblem, är den den du fill ha?
eller ska boddy kitet ? det är i sånna fall inte så svårt att montera, men är ju runt hela bilen, inte bara fronten.
av ajjax
Nej ingen ny facelift utan jag har en -08 med kinetic utrustning. Har länge funderat på att köpa bodykittet till den men dragit mig lite då det kostar 12000:-. har funderingar på att lacka orginalkitet istället, men tänkte nu att eftersom dom redan byter front nu kan dom ju lika gärna byta till bodykitt fronten då den ser lite sportigare ut.

MVH
Användarvisningsbild
av CarMan
R-design är nått annat, även om R-design inne håller ett boddykit.

Du vill att dom ska montera boddykitt listen som sitter i underkant av främre stötfångaren? resten ska du ha svart? (du kan inte lacka de svarta delarna o få det riktig bra)

Den delen du vill ha är säkert nån krona dyrare & försäkringsbolaget lär inte betala lacken på den delen
(gissar att det är billigare att köpa boddylitet komplett, än att köpa delarna löst)
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]