NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gaasedal
Hej Allesammen,

Jeg ønsker lite mere komfort i min V50 , jeg kører nu med 225/40 - 18" og en sænkning på 45mm/45mm.
Jeg lurar på om det er muligt at sætte på 225/45 - 18" istedet, og montere et original volvo sænkning 20mm/20mm...

Er der nogen der har erfaring med 225/45 - 18" (eller måske 19" eller 20" med dæk i samme diameter?) på en V50, tar de på i inderskærmene?

På forhånd mange tak, og god weekend til alle:-)

Hilsen Anders
av Pippolei
Om Du byter från 225/40 till 225/45 så ökar Du den totala diametern på hela däcket med ca 2cm.
Om Du då höjer bilen med 2,5 cm som du beskriver så borde du få 0,5cm extra utrymme i hjulhuset.

225/45 tycker jag låter som en rätt ovanlig dimension till 18" på en volvo, vilket brukar leda till mycket dyrare däck.
Sen får Du ju också räkna med en ökad rullomkrets på däcket iom att du fgår mer gummi på fälgen, vilket kan ställa till det med hastighetsmätaren och trippmätaren.
Användarvisningsbild
av gaasedal
FiddeUBC skrev:Haha jag har kört med 235 40 18 men det gick tungt. :mrgreen:
Hey FiddeUBC:-)

Jeg undskylder at mit svenske ikke er helt godt, men 'gick tungt' .. hvad betyder det? ... kunne de ikke være uden at skrabe i inderskærmen?

Hilsen Anders
Användarvisningsbild
av gaasedal
Pippolei skrev:Om Du byter från 225/40 till 225/45 så ökar Du den totala diametern på hela däcket med ca 2cm.
Om Du då höjer bilen med 2,5 cm som du beskriver så borde du få 0,5cm extra utrymme i hjulhuset.

225/45 tycker jag låter som en rätt ovanlig dimension till 18" på en volvo, vilket brukar leda till mycket dyrare däck.
Sen får Du ju också räkna med en ökad rullomkrets på däcket iom att du fgår mer gummi på fälgen, vilket kan ställa till det med hastighetsmätaren och trippmätaren.
Hej Pippolei,

Tak for svaret - og ja, jeg har også tænkt at der burde blive mere plads i toppen af hjulet, så der skulle ikke være noget problem, men kan jeg mon svinge hjulet rundt i inderskærmen uden det skraber på? Jeg synes det er virkelig svært at måle sig til??

Jeg har fundet gode dæk til fin pris i Danmark, så det skulle være muligt, og har regnet ud at det ville få hastighetsmäteren til at passe perfekt, og motoren kan jo fint trække det. Men kan de mon være i skærmen?

Hilsen Anders :)
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]