NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av norrman
Hej,

Min förarstol är "nedsutten", en grop ner mot ryggstödet. Bilen var inne för byte av "sittdelen av stolen" för 300 mil sedan och nu är det problem igen. Någon som har eller har haft liknande problem med kvaliteten på stolarna?
Bör inte stolen klara av strax under 100kg:s belastning utan att packa ihop?

Dessutom har stolsklädseln fått noppor här och var, någon som drabbats av samma fenomen?

Klädseln är Dalarö/T-Tech.
Instämmer med föregående.. Sen är man 95 pannor tung, har kört den i snart 3 år utan ngn grop tendens.. Däremot har jag gjort en reva med en mejsel i byxan en gång, men det kan jag väl inte klandra bilen för :mrgreen:
Användarvisningsbild
av opA
Jag har väl i min egen bil inte märkt av några direkta gropar vare sig av mig själv under det året jag ägt den eller efter förra, enda, ägaren.

Dock tycker jag att sätena bak är betydligt bekvämare än mina fram.. förstås för dom bakre knappt är använda.. men :P
Användarvisningsbild
av wendtan
Tyvärr verkar t-techen ha ganska dålig tygkvalite. Det blir noppor redan första året jag hade det i min fd bil. Det bytades på garanti, men blev likadant efter några månader igen.

Fellow: Jag kan trösta dig med att r-design klädseln är betydligt bättre. Ingen tendens till problem efter 6000 mil iaf. Det ljusa lädret är ganska mjukt, men verkar slitstarkt. Sköter man bara skinnet med insmörjning och rengörning så bör de hålla bra. Att sen creme färgat läder och jeans inte fungerar så bra ihop är inte bilens fel. Det är dock väldigt enkelt att få bort med rätt rengörningsmedel.
Användarvisningsbild
av CabBO
wendtan skrev:Tyvärr verkar t-techen ha ganska dålig tygkvalite. Det blir noppor redan första året jag hade det i min fd bil. Det bytades på garanti, men blev likadant efter några månader igen.

Fellow: Jag kan trösta dig med att r-design klädseln är betydligt bättre. Ingen tendens till problem efter 6000 mil iaf. Det ljusa lädret är ganska mjukt, men verkar slitstarkt. Sköter man bara skinnet med insmörjning och rengörning så bör de hålla bra. Att sen creme färgat läder och jeans inte fungerar så bra ihop är inte bilens fel. Det är dock väldigt enkelt att få bort med rätt rengörningsmedel.
Har Calcite färgad klädsel i min bil och har inga problem med jeans. Växlar med jeans och andra typer av byxor men märker inte att jeans skulle vara sämre. Det handlar om att sköta skinnklädseln (och byxor) :D för att det inte skall bli utslitet i förtid eller skador.
av glitch
Har en V50 D2 2010:a just nu som lånebil. Där är förarstolen nedsutten, noppig och det har gått rispor i den.
I jämförelse med min gamla 2007:a verkar stoppningen mycket mjukare på dessa nya och tyget inbillar jag mig ser skörare ut. Sen var inte tyget någon höjdare tidigare heller, bytte bland annat på förarstolen men ändå.
Volvo V50 "Mr White"

Nya läder damasken med R-Design knoppen monte[…]

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]