NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var och kollade trycket i däcken idag. Hade 2.7 fram och 2.5 bak, sänkte samtliga till 2.4. Placebo eller riktigt, men bilen känns lite mer stabil i motorvägsfart. Någon större förbättring av körkänslan tycker jag inte att det blev dock.
Känner igen mig. Min bil har haft problemet sen de nya michelin primacy däcken sattes på. Behöver dock inte vara däcken. Gjort en massa annat vid tiden för bytet. Bytt lager höger fram och volvo hade isär bilen för byte av ramlager packning. Har gjort 4 hjulinställning 2ggr. Upplever även bilen som oerhört spårkänslig. Rullar med ett tryck på 2.8 bar.
Jag tycker faktiskt att bilen är bra nu med lägre däcktryck framför allt fram. Bilen var bra efter sänkningen till 2.4 runt om, har därefter höjt till 2.5 fram och 2.6 bak (och nu blir det inte högre) och det känns fortfarande bra.

Tror faktiskt att däcken blev lite "runda" av det höga trycket (hade 2.7 fram) och att det gjorde att styrresponsen uteblev och bilen blev nervös på motorväg.

Alltså, testa att sänka trycket och se om det hjälper.

Håller på att fixa till en V70 d5 2010[…]

244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]