NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NiKeMaN
Tjena!
Inhandlade i förra veckan en C70 D5 2007. Efter några dagar nu med bilen har jag börjat att riktigt stortrivas med flexibiliteten med att kunna åka nedcabbat - och sedan parkera en coupe hemma på parkeringen.

Anyway - idag har jag ett par gånger märkt något skumt. När jag åker i 70-80 km/h så börjar bilen plötsligt lukta bränd koppling. Det ska även noteras att bilen är en Automatare. Men luktar i 5 sekunder jäävligt brända lameller, för att sedan försvinna.

Bilen går klockrent, och växellådan likaså. Det SKULLE kunna vara så att den ena av dessa gånger mötte jag en bil - som det skulle kunna luktat om. Men när doften dök upp andra gången så var jag själv på vägen.

Någom som varit med om något liknande?
av s6025t
Det kan vara renegeringen av partikelfiltret som luktar bränt bilen hettar upp filtret till över 600 grader när den bränner bort partiklarna ur filtret kan tänka mig det känns mer i en cab som får in alla dofter
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]