NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chilimannen
Hej

Det ryktas om en XC50 när släpps den ?
av dali
Frågan är om det kommer en XC50, en XC60, både och eller ingen alls ... XC50 ryktas vara en plastifierad V50 (a la XC70) och XC60 en "baby-XC90". Hur som helst, ingen verkar i alla fall veta ens om det kommer en och ännu mindre när, jag har sett allt från juli 2006 till januari 2008.

Så här ser akutella modellsläpp ut enligt Volvospy (en del har redan kommit):

2006
january (detroit show)- presentation of the C30
february (geneva show) - presentation of the new S80
july - facelift of the XC90
july - last facelift for the S60

2007
january (detroit show)? - presentation of the V70 III and XC70 III
september (frankfurt)? - presentation of the new S60 II

Inget datum för varken XC50 eller XC60 alltså. Om den ser ut som den här bilden så tror jag den kommer att sälja bra:

Bild
av Mac
Så som jag förstått det så kommer det en liten volvo suv som ska dela komponenter med nya lilla land rover modellen. Både volvon och land rover ska t.ex ha volvos nya korta raka sexa mm. Men volvon ska inrikta sej mer på stadstrafik och land rover mer på off road. Runt årskiftet 2007-2008 skulle jag tippa på att den kommer
av sportmomentum
Kan ju bli rätt snyggt det där. Det är nästan sjukt vad mycket modeller tillverkarna prånglar ut på kort tid. Kan bli problem med testerna bara som blir tämligen korta. Samma problematik inom andra branscher. Gäller att få ut varorna innan konkurrenterna har liknande.
Användarvisningsbild
av mane
Planerna på en 'plastifierad' V50 tror jag är skotade utan man satsar på en 'egen' variant utav kommande Land Rover freelander.
Om den skall heta XC50 eller XC60 det vet i tusan, någon som vet?
Debut, runt 2008.
av McDonald
mane skrev: Om den skall heta XC50 eller XC60 det vet i tusan, någon som vet?
Det kommer en "äkta" SUV som du säger och den skall heta XC50, baserad på en kortad EUCD-platta dvs samma plattform som nya S80.
Sen kommer det även en XC30 baserad på nya C30, en plastifierad variant ingen renodlad SUV.

M
av Alminjo
mer aggressiv front skulle inte skada som tex bmw 3/5 serie, audi a3...
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Vad jag tänkte är att skarvarna mellan h[…]

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]