NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mono
Japp!

Ska få ett set med Volvo Original Sportfjädrar (eller "chassisats" som dom kallar det) monterade nu på fredag. Bilia i sthlm tar 3300:- för fjädrarna och 3700:- för arbetet.

Ser fram emot fredagens resa upp till dalarna på snabba kurviga landsvägar. Hoppas verkligen att det blir skillnad mot standardfjädrarna som sitter på min T5 AWD.... Annars 7000:- i sjön.
Användarvisningsbild
av opA
mono skrev:Ser fram emot fredagens resa upp till dalarna på snabba kurviga landsvägar. Hoppas verkligen att det blir skillnad mot standardfjädrarna som sitter på min T5 AWD.... Annars 7000:- i sjön.
Du kommer känna viss skillnad att få bilen sänkt.. men för full upplevelse i styrningen när du inte har sportchassit som sitter på r-design så är nog ett fjäderbensstag samt krängningshämmare att rekommendera ! :mrgreen:
av Petzzon
mono skrev:Japp!

Ska få ett set med Volvo Original Sportfjädrar (eller "chassisats" som dom kallar det) monterade nu på fredag. Bilia i sthlm tar 3300:- för fjädrarna och 3700:- för arbetet.

Ser fram emot fredagens resa upp till dalarna på snabba kurviga landsvägar. Hoppas verkligen att det blir skillnad mot standardfjädrarna som sitter på min T5 AWD.... Annars 7000:- i sjön.
Återkom gärna med feed back.
Nyfiken på hur mycket lägre den blev står i valet kvalet att välja nån form av sänkning.
Gärna bilder före och efter.

Mvh Peter
av Nike81
Står också i valet av att sänka bilen. Då nya 19" hjulen kom på plats så ser bilen löjligt hög ut. Men vill försöka få en någorlunda bibehållen komfort, om det går.

Fick hem sänkfjädrar får Kilen / Lesjöfors (hova.com) de sänker bilen 30 mm, H&R sänker visst 35mm. Men enligt en tekniker på Lesjöfors så är dessa fjädrar lika hårda som H&R.

Han tipsade mig om Eibach, som ska vara mjukare än deras samt H&R. Säljs via OCL/Brorsson. Det ska sänka 25 mm, kostar ca 2500 kr.

Blir nog att beställa ett sådant kitt. Får retunera fjädrarna från Hova.

Finns även sport org. från Volvo sänker 20 mm.
av Pippolei
Nike81 skrev:Står också i valet av att sänka bilen. Då nya 19" hjulen kom på plats så ser bilen löjligt hög ut. Men vill försöka få en någorlunda bibehållen komfort, om det går.

Fick hem sänkfjädrar får Kilen / Lesjöfors (hova.com) de sänker bilen 30 mm, H&R sänker visst 35mm. Men enligt en tekniker på Lesjöfors så är dessa fjädrar lika hårda som H&R.

Han tipsade mig om Eibach, som ska vara mjukare än deras samt H&R. Säljs via OCL/Brorsson. Det ska sänka 25 mm, kostar ca 2500 kr.

Blir nog att beställa ett sådant kitt. Får retunera fjädrarna från Hova.

Finns även sport org. från Volvo sänker 20 mm.
Har du några bilder med dina 19 tummare på plats utan sänkningen?
Hade en fundering om jag skulle köpa 19" och tänkte att jag skulle slippa sänka....
av Pippolei
jo man ser ju på bilderna att bilen skulle se mycket mer najs ut med en 20mm sänkning.

Jag får nog glömma att ha 19" utan att sänka bilen då...
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]