NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vi har en V50 2,0 D Kinetic -06. Svagheten med V50, som många upptäckt, är bristen på mugghållare samt förvaring av småprylar och skräp. Det enda vi har stött på och skaffat är en liten plastlåda som sitter på baksidan av mittkonsolen.
Tacksam för tips.
Vad är det för något mellan sätena på din bil ?

Mugghållare eller ett fack med ett "rull"-lock över ?
opA skrev:Vad är det för något mellan sätena på din bil ?

Mugghållare eller ett fack med ett "rull"-lock över ?
Jag vet inte hur det ser ut för trådskaparen, men för mig är det ett fack med "rull-lock". I detta fack finns själva insatsen för mugghållaren (som enkelt går att ta ur).

Man kan alltså välja mellan att ha ett stort fack, eller en mugghållare. Insatsen för muggållaren går att köpa separat.
På min V50 -07 hade jag endast ett öppet fack, dock hittade jag en mugghållare på skroten som jag har satt dit istället för detta öppna fack. Frågade först på volvo vad de skulle ta och har för mig tjejen i kassan sa att den låg på ca 250:-
Har en V50-06 med också bara ett hål bakom växelspaken (där mugghållare kan finnas). Är dock lite sugen på att montera dit ett jalusilock så som det finns på C70 06-07. Se bilden nedan. Tycker det ser riktigt snyggt ut samt att det är praktiskt då man kan gömma värdesaker där..
Nån som vet om det passar till V50 också??
Bild
Jag har med två mugghållare på min.. och det är väldigt praktiskt med tanke på om man får någon dricka eller liknande så drar man mugghållaren bara rakt uppåt utan problem och spolar av den.

Borde väl gå att få dit på din V50 med Takayama.
Geez skrev:Har en V50-06 med också bara ett hål bakom växelspaken (där mugghållare kan finnas). Är dock lite sugen på att montera dit ett jalusilock så som det finns på C70 06-07. Se bilden nedan. Tycker det ser riktigt snyggt ut samt att det är praktiskt då man kan gömma värdesaker där..
Nån som vet om det passar till V50 också??
Bild
Kom ihåg att vid faceliften fr o m MY08 gjordes även själva mittkonsollen om (+ uppdaterad handbroms m.m).

På min förra V50 -07 såg mugghållaren ut som Geez bild, mugghullarhålen i samma nivå, dock utan jalusi (rull-lock) vad jag kommer ihåg. På min nuvarande V50 -08 har du mugghållarhålen i olika nivåer + jalusi. Tar man bort mugghållaren så har du ett rätt djupt förvaringsfack där under.
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]