NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rosenlorden
Hm min bil har alltid varit hos volvia, servad enligt bok. Har jag då garanti på drivaxlarna upp till 13 tusen mil? Om nu dessa är felet på min vibration. Bara gått 6800 mil men men...
Användarvisningsbild
av SvenB
HiFimicke skrev: Nej det är inte maskinskadeförsäkring utan någon annan form av garanti som Volvo erbjuder och den gäller till 13000mil. Enda krav är att bilen servas på Volvo och att bilen försäkras på Volvia.
Märkligt, jag har en bil inköpt ny okt. 09, skulle jag då ha fullständig garanti till bilen gått 13.000 mil. Har du fått något dokument som styrker det, jag har det inte. Jag har, som jag skrev Maskinskadeförsäkrig (i Volvia) och Volvo assistans i 7 år, något annat har jag inte papper på.
Användarvisningsbild
av SvenB
Fellow skrev: Men som jag skrev, dem anser det vara en slitagedel dessutom som förverkas efter 8000 mil.
Märkligt, jag ser inte det i försäkringsvillkoren för Volvia Maskinskade försäkring. Där står blande annat detta om vad som ingår upp till 10.000 mil (15.000 om du köpt bilen hos en auktoriserad Volvohandlare).

kraftöverföring inkl. styrsystem (ej slitna
lamellbelägg och följdskador)

Detta måste väl innefatta drivknutar?

Ok då var det inte rattknuten.. en annan vil[…]

Om plaststosen (röret) hade haft en valk nede[…]

Konstigt ljud

Hej, jag har precis köpt en Volvo V40 fr&arin[…]

3G släcks

Är det någon som vet ungefär var b[…]