NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av glitch
Jag har näst mörkaste som fanns hos firman som tonade mina rutor. Det är nog 15% genomsläpp vill jag minnas och min bil är också röd :) Det blev riktigt bra och är inga som helst problem på vintern eller i mörka garage. Den mörkaste blir nog lite jobbig kan jag tänka mig. Som insynskydd är den mörkaste dock att föredra. Visserligen ska man stå rätt nära och det ska vara rätt ljus för att man ska kunna se in men vill man ha fullt insynsskydd så räcker det inte helt tycker jag.
Användarvisningsbild
av opA
Bild

Bild

Bild

Bild

Dom enda bilderna jag har på datorn just nu som man ser solfilmen på.. extremt fel ljus på dom tre nedre bilderna.. blev mest spegeleffekter märkte jag. :)
av mintio
Jeg har også en rød V50 som snart skal få solfilm. men er litt usikker på hvilken toning jeg skal velge.

Tror jeg skal gå for 50 fram, 20 bak og 15 på bakluke

er det noen som har noen bilder av en bil med 50 fram og 20 bak? (rød V50 hadde vært fint)
Användarvisningsbild
av opA
mintio skrev:Jeg har også en rød V50 som snart skal få solfilm. men er litt usikker på hvilken toning jeg skal velge.

Tror jeg skal gå for 50 fram, 20 bak og 15 på bakluke

er det noen som har noen bilder av en bil med 50 fram og 20 bak? (rød V50 hadde vært fint)
När jag la på solfilm på min bil så tänkte jag som du ta ljusare på bakluckan men enligt han som monterade solfilmen skulle detta se katastrofalt ut.. och eftersom detta inte gjorde något billigare hade han ingen anledning att säga så om det inte var sant.. och nu i efterhand förstår jag honom :)
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Jag personligen tycker solfilm på tre rutor är snyggare faktiskt.. blir lite mer "bil-aktig" så att säga. Svårt att förklara mitt tankesätt.

Först tänkte jag köra toning på 5-7 rutor men efter att jag sett hur läckert det blev med tre rutor så stannade jag där 8)

Bild

/C
Användarvisningsbild
av opA
mintio skrev:Jeg har tenkt å legge mørkere film på bakluken (15) ikke lysere.

Hvilken toning har du på din bil fra Bstolpen oPA?

Skal få montert solfilm hos http://www.lulesolfilm.se
Aha trodde de va ljusare.. men jag skulle nog ta lika mörk på alla rutor d.v.s mörkast. Dom främre sidorutorna har jag inte tonat.

Jag vet inte vilken tonings-grad det är på mina rutor.. vet bara att det är mörkast :)
av krämbulle
chrissofsweden skrev:
...visade bild på röd bil...
Skit också! Jag var helt säker på att jag inte ville ha R-fälgar. Men det där ser ju ruiskigt bra ut! :-)-)

//Johan
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
krämbulle skrev:
chrissofsweden skrev:
Skit också! Jag var helt säker på att jag inte ville ha R-fälgar. Men det där ser ju ruiskigt bra ut! :-)-)

//Johan
I know ;) Jag var också anti R-fälgarna tills jag såg en V50 med dem :mrgreen:

/Christian
av pdmlmember
chrissofsweden skrev:
krämbulle skrev:
chrissofsweden skrev:

//Johan
I know ;) Jag var också anti R-fälgarna tills jag såg en V50 med dem :mrgreen:

/Christian
En till som håller med, bara det inte funnits ett R på dem :)
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]