NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Krusell
Hej! Är sugen på en V50 D4 r-design. Hur är det med r-design paketet, sänker den bilen något eller är det standardchassiet?

Det går att välja till 18" fälgar med ej i kombination med lågt sportchassie, ser bilen hög ut med dom fälgarna eller? Någon som har bilder? Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av wendtan
Det är standardchassit såvida de inte är ändrat till MY11.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag fattar intr varför det inte gåt att kombinera. Jag har monterat 18tum nu i efterhand och jag har sportchassie med 235 40 18 och det tar absolut inte i alls.
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
FiddeUBC skrev:Jag fattar intr varför det inte gåt att kombinera. Jag har monterat 18tum nu i efterhand och jag har sportchassie med 235 40 18 och det tar absolut inte i alls.
Jag toppar det med 235/35/19 och där tar det i vid skarpa svängar och mycket gas. Dvs när bilen hukar sig i max rattutslag.. Annars fungerar det prima ballerina! Jag har för övrigt Sportchassit vilket bl.a innebär en sänkning på 20mm.

/Christian
Användarvisningsbild
av Fellow
chrissofsweden skrev:
FiddeUBC skrev:Jag fattar intr varför det inte gåt att kombinera. Jag har monterat 18tum nu i efterhand och jag har sportchassie med 235 40 18 och det tar absolut inte i alls.
Jag toppar det med 235/35/19 och där tar det i vid skarpa svängar och mycket gas. Dvs när bilen hukar sig i max rattutslag.. Annars fungerar det prima ballerina! Jag har för övrigt Sportchassit vilket bl.a innebär en sänkning på 20mm.

/Christian
Ehm, fullt rattutslag och gaspådrag? Gör du så ofta eller?
av Pippolei
Fellow skrev:
chrissofsweden skrev:

/Christian
Ehm, fullt rattutslag och gaspådrag? Gör du så ofta eller?
Har man en V50 så kan man ju inte annat än att leka lite i kurvorna ibland.
Jag förstår precis vad chrissofsweden menar. (B) (B) (B) (B)
Användarvisningsbild
av Fellow
Pippolei skrev:
Kom inte o gnäll när era drivaxlar rasar.....
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Fellow skrev:
Pippolei skrev:
Kom inte o gnäll när era drivaxlar rasar.....
Okej, jag ska reda ut lite med att förklara vissa av mina begrepp och ordval.

Max rattutslag = Jag menar självklart inte MAX rattutslag så att det tar stopp. Jag menar så långt det går att ratta om utan risk för att servon går i ändläge.

Gaspådrag i kurva = Det behövs inte jättemycket power för att bilen ska niga i en kurva. Kurvan där mina däck tog i hjulhuset låg i en nerförsbacke vilket gjorde att bilen neg pga farten jag hade med mig. Jag gasade faktiskt inte, så det var fel av mig att skriva gaspådrag.. men valet av ordet kom från att det var lättare att förklara och det ger samma resultat, bortsett från påfrestningen på drivaxlar.

Sen ska man ju självklart kunna gasa lite i en kurva.. inte varje, men någon gång ibland! Hur kul är det annars att ha ett sportchassie, fjäderbensstag, sänkning och 35 profil?

:-)-)
/Christian
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]