NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sullano
Hejsan!

Jag har en Volvo V50 årsmodell 2004. Sidoblinkerskåpan hat spruckit vilket har resulterat i att jag fått köpa en hela insatsen som jag som tur hittade begagnad i rätt färgutförande.

Nu undrar jag om man kan byta den själv utan att det kommer upp något meddelande i displayen efter att man utfört åtgärden? Eller måste den in på Volvo och "nollställas"? Vad är en riktpris på att få den bytt hos den lokale bilservice killen? (Alltså inte auktoriserad Volvohandlare)

Vore tacksam för svar!

Mvh Henrik, Västerås
Användarvisningsbild
av Fellow
Alltså, nu är jag inte säker men snackar du om det gula glaset innanför insatsen?
Nej det kommer inte att ge någon varning. Gud vad folk tror att det kommer fela pga canbus!? Klart det gör det om man byter större viktiga delar på bilen som har stöldvärde.

Angående verkstad, volvo gör inga ingrepp på strålkastarna enligt min uppfattning. Går ju inte att köpa några reservdelar till strålkastarna hos dem så tror du kan glömma att dem byter den åt dig.
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]