NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Har tänkt att använda min dragkrok ( demonterbar dragkrok ) i helgen och undrar om det är något annat än att sätta dit den som behöver göras ?

Har för mig jag läste någonstans att något behövde göras varje gång man sätter på kroken.. om de va att åka in till Volvo och få någon mjukvaru-del inlagd eller något annat får ni avgöra..

Sedan.. finns det någon installationsanvisning för hur jag sätter fast kroken ? :)
av indigo
opA skrev:Sedan.. finns det någon installationsanvisning för hur jag sätter fast kroken ? :)
Skulle gissa att det finns information i instruktionsboken alt en bilaga till denna. Bör ligga i den svarta mappen alltså.
Användarvisningsbild
av opA
Det såg ju inte allt för svårt ut att sätta dit.. tackar ! 8)
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
opA skrev:Det såg ju inte allt för svårt ut att sätta dit.. tackar ! 8)
En på mitt jobb skruva dit ett avtagbart drag helt själv (V50 -05). Han sa att det var skitenkelt gjort iom att allt var förborrat och draget. Han behövde bara i stort sett ta upp ett hål i den där alu-skärmen (strålningsskyddet) ovanför dämparen.

/Christian
Användarvisningsbild
av opA
chrissofsweden skrev:En på mitt jobb skruva dit ett avtagbart drag helt själv (V50 -05). Han sa att det var skitenkelt gjort iom att allt var förborrat och draget. Han behövde bara i stort sett ta upp ett hål i den där alu-skärmen (strålningsskyddet) ovanför dämparen.

/Christian
Ja då hade man kunnat spara några kronor om man kan göra såhär ! :D
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
opA skrev:
chrissofsweden skrev:En på mitt jobb skruva dit ett avtagbart drag helt själv (V50 -05). Han sa att det var skitenkelt gjort iom att allt var förborrat och draget. Han behövde bara i stort sett ta upp ett hål i den där alu-skärmen (strålningsskyddet) ovanför dämparen.

/Christian
Ja då hade man kunnat spara några kronor om man kan göra såhär ! :D
Råkar du på några problem, vilket du inte ska göra, så är det bara att vi frågar honom om tips.

/Christian
Användarvisningsbild
av opA
chrissofsweden skrev:Råkar du på några problem, vilket du inte ska göra, så är det bara att vi frågar honom om tips.

/Christian
:-)-)

Man vet alltid vart man har folk som kan ställa upp med hjälp ! Alltid lika härligt !
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]