NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JÅJ
Oj hur illa kan det bli ... eller finns det övervakning på nivån av oljan till sevostyrningen!

Läste instruktionsboken till min S40 1,8F där visas klart var "oljeburken" finns.

Men på min går den att hitta om demonterar höger framlampa !! :twisted: och med en långpipad kanna är det även möjligt att fylla på olja ... :P

Det var någon som klagade på att gaspedalen måste monteras för att byta kupefilter men är deta rekordet på missar i bilens konstruktion :shock: eller någon som vet nåt ännu sämre ...

JÅJ
P.S.
Lite iriterande att E85 bensinpumparna måste man hela tiden hålla "pistolen" intrykt under tankningen. ( orsak större risk för bran med sprit)
av JÅJ
Tja inte nog med att burken för servooljan är svår att hitta' på sidan 161 i instruktionsboken "Eget underhåll" står det kontrolera regelbundet ex vid tankning !
Jag blir tokig om det skal anses normalt att kunden vid varje tankning demontera höger framlamp för att kolla ...
Hav medlidande ....
oljenivån! :twisted: :twisted: :evil: :twisted:

:idea:
Skrev till Volvo och frågade undra sa flundra vad det kan bli för svar .... :D
Kan man hoppas på att det fins en hemlig nivåvakt ? :D

JÅJ
av JÅJ
JÅJ skrev:Tja inte nog med att burken för servooljan är svår att hitta' på sidan 161 i instruktionsboken "Eget underhåll" står det kontrolera regelbundet ex vid tankning !
Jag blir tokig om det skal anses normalt att kunden vid varje tankning demontera höger framlamp för att kolla ...
Hav medlidande ....
oljenivån! :twisted: :twisted: :evil: :twisted:

:idea:
Skrev till Volvo och frågade undra sa flundra vad det kan bli för svar .... :D
Kan man hoppas på att det fins en hemlig nivåvakt ? :D

JÅJ
En trevlig man ringde i dag uppmig från Volvo service med anledning av min fråga om servooljan.
Svaret blev att Oljenivån inte behöver kontroleras!
Det finns ingen övervakning av oljenivån typ som finns på broms oljan.
Frågar lite undrande och det käns inte bra....
Sevot och pumpen är så bra att det inte behöver kontroleras eller övervakas på just denna varianten av S40.

Tja vad skall man tycka det käns som ett antal missar ....fel i instruktionsboken, missad automatisk övervakning av nivån när kärlet är så svårt att inspektera.

Ja ja han som ringde var trevlig och gjorde sitt jobb, glad att det inte var jag somskulle övertyga kunden :D men han kanske hadde bra betalt ?

JÅJ

Köp hos Trodo.se. De har ett kontrollsystem f[…]

Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]