NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fått svar från IPD och dem kan gå med på att packa ner 10 st krängningshämmare i 1 låda men dem tror att dem kommer ta stor skada. Känns lite överdrivet att dem skulle ta skada? Det är inte en tv eller annan elektronik utan det är 10 stänger och skruvsatser!?

Jag skrev att dem väl kunde fylla upp med papper eller bubbelplast runt om för att fylla tomrum och väntar nu på svar.
borde ju inte ta ngn speciel skada, men dom kanske tänker på "lacken" som kanske blir repig på stängerna :)

Hur många har du som vill vara med på en sambeställning? börjar bli riktigt sugen ! till o med undanvarat pengar nu, så säg till näru är redo ;)
Fellow skrev:Hallo! Ni som har kikat på IPD krängningshämmare så säljer Autotech nu evolves krängningshämmare för 3300 kr. Jag kommer iaf montera en lagom till sommaren:) Väghålling och bättre kurvtagning är ju aldrig fel!

Jag var inne och kollade på Autotech krängningshämmare. Den verkar finnas i två utföranden, horisontella respektive vertikala ändar för infästning i befintligt länkage. Får uppfattningen att de endast levererar själva Krängningshämmaren. I så fall bör man rimligen byta länkaget till nytt. Original verkar ha mjukare bussningar.
Royrace skrev:
Fellow skrev:Hallo! Ni som har kikat på IPD krängningshämmare så säljer Autotech nu evolves krängningshämmare för 3300 kr. Jag kommer iaf montera en lagom till sommaren:) Väghålling och bättre kurvtagning är ju aldrig fel!

Jag var inne och kollade på Autotech krängningshämmare. Den verkar finnas i två utföranden, horisontella respektive vertikala ändar för infästning i befintligt länkage. Får uppfattningen att de endast levererar själva Krängningshämmaren. I så fall bör man rimligen byta länkaget till nytt. Original verkar ha mjukare bussningar.
Nu kostar ju hämmaren tillochmed 2500 kr bara! Men säger du att det ingick nya länkarmar med IPDs krängningshämmare? Man kan ju ta kontakt med Autotech och disktuera om dem kan importera IPDs länkarmar.

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]