NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vallejensen
Halloj!!

Jag har en V50 D5 -08 och på den sitter det ett slang stopp eller vad man ska kalla det, man kan inte få i ett lastbilhandtag på tankstationen utan måste använda personbilshandtaget.

Problemet är att i skogen där ja bor är närmaste pumpen en lastbilspump och bör kunna tanka där.

Min fråga är hur får man bort det svarta plastringen med lilla plåtluckan i för att kunna tanka med lastbilshandtag???

Tackar för svar mvh valle
Användarvisningsbild
av opA
Hmm.. det är någon diesel-V50 på Garaget.org som tagit bort "stoppet" i fyllningshålet och satt dit ett för lastbilshandtag..

Du kan ju kolla runt lite på Garaget.. han har till och med en bild i sitt galleri på skillnaden.. men jag ska försöka hitta honom..
Användarvisningsbild
av opA
Brandt skrev:http://www.garaget.org/?car=126942

Kan det va denna du menar?
Stämmer bra detta.. tackar !

vallejensen:
Ta och PM:a han från garaget och fråga hur han gjorde om du inte får svar härifrån :)
Användarvisningsbild
av jockas
Lite ot men bara en fråga: Är det inte hysteriskt jävla tryck i lasbilspumparna? Därför man har olika personbil/lastbil? Har för mig att jag hört nån historia om någon som dränkte sig själv och bilen när det va kö till personbilspumpen..

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]