NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vallejensen
Tänkte höra om det är någon som gett sig på att bygga om stereon i en V50??

Finns det bara original grejer eller kan man bygga in annan huvudenhet??

Kollat runt på massa bilder men ej sett någon som gjort något sånt.

Mvh valle
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Fellow skrev:Detta är min lösning. Varit kass på att uppdatera men till på tisdag lovar jag fler nya bilder!
Jadu, jag tror inte jag är den enda som väntar på bilduppdateringar!!! :-(O)

:wink: Alltid lika kul att följa dina projekt!!

/Christian
Användarvisningsbild
av Fellow
Så här ser det ut för tillfället. En del modifikationer kvar på mittkonsolen samt plastning

Bild

Min tillfälliga balja. Kommer göras om snyggt och prydligt samt med nytt golv med glas och fläktar i.
Bild
av jackoo
Jag kör Audioson bit one ljudprocessor i min bil. Funkar klockrent och får betydlig mer intställningsmöjligheter än en vanlig skenten stereo.
Denna kräver ingen moddnning utan bara koppla in via högnivå och sen kan du bygga ett riktigt bra system!
Användarvisningsbild
av Fellow
Allt beror på vad du är ute efter. Jag ville ha DVD/backkamera i min bil så jag gjorde på detta viset. Är du bara ute efter bättre ljud finns DLS som har slutsteg med högnivåingångar så det är bara att koppla på och vara glad.
Vad är din budget?
av vallejensen
Nice nice :D Blev ju riktigt besviken på originalljudet så man måste ju hitta på någe åt det..

Blir ett par timmar o leka i garaget då :P

Budget vad är det för någe??? man ska inte tänka så mycke på sånt he he.. men nu har man ju en idé på hur man kan göra :D

Om någon annan har flera kluriga lösningar så är det bara hojta

Tack för hjälpen Mvh valle

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]