NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
S60 är chassiemässigt en gammal pråm. Bilen är i jämförelse med S40N som att ratta en död fisk. Ingen känsla i vare sig styrning eller chassie.

S60 har bättre framstolar, that's it.
av Lazy
"andreas_lofgren"]S60 är chassiemässigt en gammal pråm. Bilen är i jämförelse med S40N som att ratta en död fisk. Ingen känsla i vare sig styrning eller chassie.

S60 har bättre framstolar, that's it.

Att vi har så olika uppfattningar, jag har kört ca. 5000mil med båda modellerna och upplevde min S60 många klasser skönare vid långkörningar i Sverige ??:-/
av Lövet
Jo, men vid långkörningar är det ju snarare stolarna är det rappa chassiet man vill åt så vid långfärd kommer S60 till sin rätt.
av andersheterjag
Vi valde mellan S60 och S40N. Valet föll på S40N som var bättre på det mesta som var viktigt för oss i just det här bilköpet; driftskostnad, säkerhet, tredjehandsvärde, design och fräschör (hur modern bilen känns).

S40N känns lite billigare än den ganska helgjutna S60 och utrymmesmässigt är S60 också att föredra (baksätet på den mindre bilen är ju närmast ett skämt), men jag tycker ändå att S40N är en mycket kompetent vagn.

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]