NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersheterjag
Trollywood skrev:Tack för svar jackoo.
Men vad säger ni om årsmodellen, är det en -04 eller -05?
Är det ok pris?
Det är utan tvekan en -05:a.

Priset tycker jag låter okej, förutsatt att bilen är skött som den ska och inte har några märkliga defekter - allt ska fungera, helt enkelt. För min del är servicen det absolut viktigaste, eftersom det är en av få saker man inte kan göra något åt i efterhand.

Ett tips är dock att inte ha för höga förväntningar på skicket; bilen har rullat 3.500 mil per år i fem år och det är ofrånkomligt med stenskott i fronten, små parkeringsskador, repor och annat även om man sköter den så bra man kan. Det är MYCKET roligare att bli glatt överraskad över att skicket är bättre än medel än besviken för att bilen inte är i nyskick. :wink:

Lycka till med köpet!
Användarvisningsbild
av Xioz
Trollywood skrev:Tack för svar jackoo.
Men vad säger ni om årsmodellen, är det en -04 eller -05?
Är det ok pris?

Hej

Om jag säger så här ang priset.

Köpte nyss (igår) en bil till pappa för 68 000:- , v50 -05 140hk (16500mil). Bussnies paketet, dragkrok. bra skick i lacken (ny polaread med) klädseln sönder på förarstolen.. annars i hel het väldigt bra. Nya vinterdäck, slitna sommar.

Tycker det e bättre o köpa en över 18k än 17k+ mil. då kamremen kostar 10k mera.. Så då betalar du 105k för bilen i mina ögon.

Sen får du avgöra själv.

/ Johan
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
04-06 hade problem med drivaxlarna. För att känna detta är det bara att ta en provtur. Vibrerar det, speciellt i högre farter 90<, vid gaspådrag så är det garanterat dem! Det vibrerar även vid lägre hastigheter men ju högre hastighet desto mer märkbart! Det känns mycket mer vid gaspådrag!

Men det är enkelt att testa och kan vara bra att ha i bakhuvudet..

Lycka till!

/Christian

EDIT: Jag ÄLSKAR min V50!

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]