NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swemadz
Är det någon som har erfarenheter av BSR PPC i en S40N/V50N? Funkar det bra att ladda i och ur programmet? Hur ofta uppdateras programmet av BSR? Hur känns bilen som trimmad? Vad är den mest markanta skillnaden? Hur är det med värmeutvecklingen? Någon som har GT och PPC? Hur funkar det? Bränsleförbrukning? 95/98 oktan? osv. Rekommenderar du produkten?

Tacksam för era erfarenheter. Vill gärna inte köpa grisen i säcken.

//Swemadz, Göteborg
av lilledanne
Kan ju bara jämföra med en S60 2.5T ( som mer eller mindre är samma motor som T5:an).

I korthet - Ja , det känns, suger iväg på ett helt annat sätt ( dock så mappas gaspedalens känslighet om så den känns troligen piggare än vad den är. )

Supersmidigt att ladda i<->ur , tar ca 2 minuter. Har aldrig uppdaterat mjukvaran från BSR ( på 2,5 år ).

Du ska alltid tanka 98 oktan, bränsleförbrukningen sjunker - Landsväg 0.70-0,75, blandad körning ca 0.8, stadskörning 0.9-0,95
av swemadz
Ok tack, det låter ju bra. Har du original avgassystem? Man måste väl inte byta det va? Tänkte om det kanske blir för varmt i grenröret?

Volvo har troligvis uppdaterat sin programvara under dina 2,5 "PPC år", undrar hur mycket man då "missar" i Volvoförbättringar då BSR - i strid med vad de själva säger - inte uppdaterar sin i samma utsträckning?
Användarvisningsbild
av AndreasC
Gäller försäkringar och dyligt ? Kan volvo se att man var inne i boxen och rört ?
Användarvisningsbild
av Loner
AndreasC skrev:Gäller försäkringar och dyligt ? Kan volvo se att man var inne i boxen och rört ?
Du hamnar i en gråzon, bolagen har dock börjat mer o mer att kolla upp ev. chippningar.

Volvo kan se att det inte ligger original motormjukvara i bilen..

/L
Användarvisningsbild
av AndreasC
Loner skrev:
AndreasC skrev:Gäller försäkringar och dyligt ? Kan volvo se att man var inne i boxen och rört ?
Du hamnar i en gråzon, bolagen har dock börjat mer o mer att kolla upp ev. chippningar.

Volvo kan se att det inte ligger original motormjukvara i bilen..

/L
Ok...men man kan ju lägga tllbaka original progget i den...ser dom det då ? Enligt svågern kan dom inte det men men men
Användarvisningsbild
av Loner
Dom ser att "original" är nyinlaggt, men inga spoår efter vad som var där innan, kan ju likaväl ha varit en gammal version av originalmjukvaran.

/L
Användarvisningsbild
av V50AWD
Jag kör en S40 T5 AWD GT med BSR:s PPC. Den har nu rullat 2000 mil i trimmat läge. Har inte haft några problem alls. Det är STOR skillnad på karaktären, med PPC-programvaran i blir det som en annan bil. Omkörningsaccelerationen är mäktig minst sagt! Kan inte göra annat än att rekommendera denna produkt!
Iom med att jag åker automat brukar jag inte blåsa fullt från stillastående så ofta. Inbillar mig att det skonar lådan lite...

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]