NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
wendtan skrev:55w i dimljus känns ren overkill. Men jag har kört med xenon 35w i dimljus sen hösten 2005 utan att någonsin blivit "flashad" för att det bländar. Jag har dessutom mött ett otal polisbilar som aldrig visat något som helst tecken på att mina dimljus är olagliga.
Jag har kört med HELsvarta baklysen utan att polisen visat respons också:P Men jag har redan xenon i halv men ska köra i helljus. Men hur är det med brända torkarmotorer pga konvertering som man hört om? Känns inte lönt om grejer pajjar pga detta!
Funderar på att xenonkonvertera backljuset:P Vad tror ni om de?:)
av Gourmand
wendtan skrev:55w i dimljus känns ren overkill. Men jag har kört med xenon 35w i dimljus sen hösten 2005 utan att någonsin blivit "flashad" för att det bländar. Jag har dessutom mött ett otal polisbilar som aldrig visat något som helst tecken på att mina dimljus är olagliga.
Ska du konvertera till xenonljus, så är det ett relativt dyrbart och omfattande arbete. Bilen måste naturligtvis kompletteras med automatisk nivåreglering för strålkastarna, annars kommer bilen ej att godkännas i besiktningen
av frippe87
Någon som kan visa eller förklara vart ni har satt era ballaster när ni har xenonkonverterat era lysen, dimljus, helljus samt halvljus?

MVH/Fredrik
Användarvisningsbild
av henka35
Nu har jag 7x Xenon på V50in. Ballasterna för helljusen monterade jag vid skärmarna. Det finns bra med plats där...

Bild

3x 35W 4300K NBB i BigKnick
2x 35W Bi-xenon halvljus
2x 55W 5000K Xenonkungen i helljusen

= 24400 lm i ljusstyrka :-)-)

//Henrik
av frippe87
Najs, kan tänka mig att du har rätt bra ljus i din:P, är det stor skillnad på 35/55 watt? hur fäste du ballasterna?

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]