NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej å hå!

Köpte en V50 2,4i -06 i somras och har nu snart gjort 2000 bekymmersfria mil med den. Det närmar sig service på 10000 mil om jag fattat saken rätt...

Min undran då är: Vad ingår i den servicen och ungeför vad kan den komma att kosta?

Det har säkert skrivits i någon tråd någonstans men de jag hittar då jag söker verkar inte handla om just min modell och årgång. Jag vora alltså tacksam om någon kan ge mig lite info om detta. Servicen kommer jag antagligen att göra i Sthlms-trakten och jag gissar att man bör göra den på Volvo. Eller?

MVH
Lampan
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Förtydligade rubriken.
av Lampan
Hej igen!

Är det verkligen ingen av er som gjort en servoce vid 10000 mil på er V50 och som är villig att delge lite om vad som gjordes och vad det kostade? Konstigt...

Men, det är som det är...

God Jul
Lampan
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag tror det är bäst att du ringer en volvoverkstad o frågar vad som görs vid 10 000mil.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Går väl att kika i serviceboken också, där står det ofta rätt tydligt vad som ska göras på bilen, beroende på vad du har för motor och modell. Men lättast är väl annars att ringa auktoriserad Volvo verkstad och höra som ovan skrev.
Antagligen är det olja, oljefilter, luftfilter, kupefilter och ev tändstift, bromsolja! Sen kikar dom ju lite på olika saker på bilen också..
av Lampan
Mmm...det kanske är bäst att ringa. Det har ni rätt i! Men tusen tack för svar av er ändå!!!!

En annan fråga: När jag köpte bilen, hos Bilia, så fick jag en sk MaxiTrygg-försäkring/garanti med för ett år. Innebär det att jag måste serva hos Volvo eller kan jag göra det hos någon annan och ändå ha en gällande MaxiTrygg?

MVH
Lampan
Giltighet.
Garantins giltighetstid står skriven på respektive garantibevis och följer fordonet
under hela garantitiden under förutsättning att bilen servas enligt serviceplan hos din
Bilia-återförsäljare.
Giltighet.
Garantins giltighetstid står skriven på respektive garantibevis och följer fordonet
under hela garantitiden under förutsättning att bilen servas enligt serviceplan hos din
Bilia-återförsäljare.

Ovanstående är helt fel.

I och med nya EU-regler för gruppundantaget så kan inte en märkesverkstad knyta upp din bil och dess service till sig längre. Du är fri att välja var du vill serva bilen utan att riskera garantier och andrahandsvärden.T ex, Mecas verkstadskedja innehåller verkstäder som kan serva alla typer av märken i Skandinavien, med tillhörande reservdelar.

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]