NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej !

Har gått lite i uppgraderar tankar om att byta upp mig någon årsmodell, då den nyare varianten utav s40n är otroligt snygg.

Jag har en -05:ans t5 idag, och är väldigt nöjjd med den (därför jag faktiskt inte haft några andra tankar på att byta till en annan bil utan till en nyare modell), men undrar, om vi bortser från att den nyare t5:an har 230hk istället för 220 som den äldre, vad är det för direkta skillnader? (förutom exteriören, nu menar jag körkänsla mässigt etc) Styvare i chassi? ligger stadigare på vägen etc?

Märker man någon skillnad i huvudtaget?

Tacksam för svar !

mvh

Jonny K
Annan inredning och faceliftat utvändigt. Annars ingen skillnad. jag skulle gärna byta upp mig men har lagt ner så mkt pengar på min bil så jag går back:P Kommer nog däremot kanske byta till den nya tunnelkonsolen då jag tycker den är underbar!

Sen är det väl allmänt mindre barnsjukdomar på dem. T.ex. bättre drivknutar jämtemot 04-06.
Det har jobbats MYCKET med ljudnivån i coupén iochmed facelift. Skillanden bullermässigt är väldigt påtaglig till facelift bilarnas fördel. Det finns ett gäng uppdateringar som sträcker sig utanför ändrad interiör och faceliften utvändigt.
Motordelen är såvitt jag vet inte mer än att dem tagit ur lite extra ur motorn programmässigt.
Angående ljudnivån så håller jag på och dämpar min bil med STP M1 mattor och har endast gjort framdörrarna än så länge och jäklar vilken skillnad! Ska senare köpa mig laminerad rutor till framdörrarna och sen ska bagage och tak dämpas samt instrumentbrädan ska dämpas rejält sen kan jag säga att mitt vägljud är VÄLDIGT lågt.

Tunnelkonsolen är det en del jobb. Man får byta handbromshandtaget också. Men inte mer än lite pyssel 1 dag så ska de vara på plats men inget jag lovar fullt..
De laminerade rutorna är tjockare så det behövs en hel del nya delar.

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]