NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Knurpen
Hej på er
jag är alldeles ny på forumet och åker en v50T5 AWD -05.

Jag har haft en massa små problem med min bil, kondens i bakljus och dimljus samt blinkerserna i backspeglarna. Jag har även haft problem med fönsterlisterna.

Men nu har jag ett missljud i bilen när jag startar den..det knarrar som en gammal dörr i några sekunder?? och som vanligt när man är på verkstaden så är det tyst?!!? snälla hjälp mig om ni vet vad det är.

Det kan även låta när jag backar!! annars så är jag nöjd med bilen...bra prestanda och rolig att köra.

//Knurpen
av dali
Kommer ljudet direkt när du startar den eller när du ska åka iväg?

Om du har en automatväxlad bil och trampar på bromsen när du lägger i backen/drive så kan det knarra till lite från bromsarna. Inte flera sekunder dock.
Användarvisningsbild
av C.W.
kan ochså komma från fläkten till ACC'n innan den kommer upp i varv.
Användarvisningsbild
av Knurpen
Ljudet kommer direkt när jag startar bilen...bilen är manuellt växlad..
//Knurpen
av dali
Hmm, mystiskt. Har du tur kanske CarMan kikar in i tråden med lite tips om vad det kan vara.
Användarvisningsbild
av CarMan
Känner inte igen ljudet (svårt att höra härifrån ioförsig)
Om vi fattat rätt så är det inget metalliskt ljud uten ett utrdaget gnislel/knarr. som upkommer när motorn startas, men bilen står sitll.

Samma ljud oavsett om du står på växel eller handbroms?
Användarvisningsbild
av Knurpen
Helt rätt..inget metalliskt ljud, utan det låter som en knarrande gammal dörr..
Det låter oavsett jag har växeln i eller inte, det låter även om jag sätter bilen i rörelse under dessa sekunder.

Jag tycker att det låter som det skulle komma från vänster fram under instrumentbrädan någonstans?!?

Jag har haft in den på volvo men dom hittar ingenting...Men jag och frun hör ljudet dagligen.

//Knurpen
Användarvisningsbild
av CarMan
Knurpen skrev:Helt rätt..inget metalliskt ljud, utan det låter som en knarrande gammal dörr..
Det låter oavsett jag har växeln i eller inte, det låter även om jag sätter bilen i rörelse under dessa sekunder.

Jag tycker att det låter som det skulle komma från vänster fram under instrumentbrädan någonstans?!?

Jag har haft in den på volvo men dom hittar ingenting...Men jag och frun hör ljudet dagligen.

//Knurpen
Måste startmotorn vara aktiverad eller räcker det med att slå på täningen.

mistänker att du hör nån avv ECCns spjäl eller spjällmotorer.
kan du få fram samma ljud genom att sädta temp, eller var luften ska blåsa?

Min V90 D4 med adblue har på ett år oc[…]

V60 T3 -2011 Turbo laddar inte

Min lösning för framtida ”sök[…]

Vibrationer vid gaspådrag C70

Däcken kanske? Du har inte fel fälgar oc[…]

Kolla hos HK Bildemontering i Nykyrka, de har h&ou[…]