NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ehaugsb
Har i det siste opplevd problemer med å starte min '04 S40 T5 geartronic. Enkelte ganger, akkurat i det jeg vrir om nøkkelen går starteren et lite øyeblikk, for så å dø helt vekk. Dette kan skje en/to/tre ganger før bilen starter som normalt. Er det noen andre som har opplevd lignende?

I tillegg til dette har gearkassen i det siste begynt å gjøre unaturlige gearvalg. I hastigheter rundt 60 km/t har den store problemer med å bestemme seg for hvilket gear den skal bruke, og ender oftest opp med å forsøke seg på 5. Dette medfører et turtall på 11-1200 rpm, noe som igjen fører til at den må tilbake til 4. Den prøver gjerne å geare opp og ned en del ganger, før jeg blir irritert og øker hastigheten. Kommer man over 80 er alt normalt. Bilen har akkurat passert 5600 mil, så jeg synest det er vel tidlig å få problemer med gearkassen :evil:
goddamnswede skrev:Har du prøvd å resette ecu?
For å gjøre det kobler du av batteriet, i ca 10 min eller så.

"Læreprosessen" vil da bli resatt, mulig det kan hjelpe..
Volvo gjorde dette for meg for ca 2 mnd siden. Gearkassen oppførte seg da normalt, men nå er det tilbake slik det var før forrige resett. Startproblemet ble ikke påvirket av denne operasjonen.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]