NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
bilhans09 skrev:Någon som råkat ut för V50 MY10 med Performance-stereo utan aux-ingång?
En miss på fabriken, eller? Om det är en miss så är den medveten eftersom
mute-knappen är ersatt med en CD-knapp.
Jag har också bara Performance-stereo. Jag vet inte om du inte hittar AUX-ingången, den sitter inne i armstödets fack. Någon mute-knapp finns inte. Jag tittade i instruktionsboken som gäller alla nivåer på stereo, och vad jag kan se finns det ingen mute-knapp på någon stereo. Du menar inte Mode-knapp?
Användarvisningsbild
av SvenB
bilhans09 skrev:Mitt fel. Menade Mode, skrev Mute. Knappen är märkt CD.
Har snart vänt ut och in på armstödsfacket. Finns ingen ingång.
På sidan 225 i instruktionsboken finns en bild på var ingången sitter, där ser man också att AUX-ingång INTE är extratillbehör.
Användarvisningsbild
av SvenB
Hej

Nu har jag, som stöd för minnet, varit inne på volvocars.se och tittat. ALLA V 50 MY 10 har lägst Performance och ALLA har AUX-ingång. Tittade även på instruktionsböcker på nätet: Det ser ut som samma förhållande rör MY 08 och MY 09 som Poseidon påpekade.Så "bilhans09" tag kontakt med din bilhandlare, något stämmer inte.
Användarvisningsbild
av StringerBell
wendtan skrev:Performance Sound har haft Aux ingång standard sedan modellår 2008 vill jag minnas.
Just det.
av bilhans09
Så här ligger det till...
Om man har en MY10 med performancestereo med blåtandsfunktion då utgår AUX.
Det framgår inte av vare sig broschyren eller instruktionsboken för MY10.
Däremot i samma material för MY09.
Anledningen är att det enligt Volvosupporten "finns för lite kontakter i den stereon".
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]