NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daggis2
Jag köpte bilen ganska långt ifrån där jag bor av olika anledningar så när jag efter någon dag upptäckte att backradaren inte funkade fick jag hjälp av volvohandlaren där jag bor.

De postod att den här mjukvara skulle ha laddats vid leveransservicen, men jag kanske missuppfattade saken. Hur som helst beställdes bilen med parkeringshjälp.

Är det så sällsynt med sportchassi?
Jag tyckte att merkostnaden 1450 kr var minimal samttidigt som jag tycker att det var snyggt tillsammans med 17 tumshjul. Samtidigt följer det med ett tufft fjäderbensstag. sen blir den ju ändå roligare ett köra med detta. Fast det man offrar är ju att det blir sämre markfrigång samt lite av komforten. Det är ju en prioriteringsfråga. Jag prioriterar kurvegenskaper på torra asfaltvägar före framkomlighet på dålig väg.

Ska man vara praktiskt är ju inte låga däck speciellt bra för komforten heller, men det är snyggt. Och det är INTE snyggt med massa luft i hjulhuset tycker jag, därför sportchassi.
Användarvisningsbild
av CarMan
Daggis2 skrev:Jag köpte bilen ganska långt ifrån där jag bor av olika anledningar så när jag efter någon dag upptäckte att backradaren inte funkade fick jag hjälp av volvohandlaren där jag bor.

De postod att den här mjukvara skulle ha laddats vid leveransservicen, men jag kanske missuppfattade saken. Hur som helst beställdes bilen med parkeringshjälp.

Är det så sällsynt med sportchassi?
Jag tyckte att merkostnaden 1450 kr var minimal samttidigt som jag tycker att det var snyggt tillsammans med 17 tumshjul. Samtidigt följer det med ett tufft fjäderbensstag. sen blir den ju ändå roligare ett köra med detta. Fast det man offrar är ju att det blir sämre markfrigång samt lite av komforten. Det är ju en prioriteringsfråga. Jag prioriterar kurvegenskaper på torra asfaltvägar före framkomlighet på dålig väg.

Ska man vara praktiskt är ju inte låga däck speciellt bra för komforten heller, men det är snyggt. Och det är INTE snyggt med massa luft i hjulhuset tycker jag, därför sportchassi.
bestälde du bilen med parkeringshjälp så skulle mjukvaran laddats på fabriken. men man borde upptäckt att inte parkeringshjälpen funka vid leveranservicen.
Användarvisningsbild
av wendtan
Är dessa gummiklossar synliga från hjulhuset utan att plocka av hjulet samt hissa upp bilen?
Jag har nämligen ett svagt knorrande från vad jag upplever det som bakre hjulhusen när jag kör över fartgupp, men även när jag "svänger" stillastående. Även jag har lågt sportchassi därav frågan.
Dessa "förhöjande" gummiklossar borde ju sitta runt om på bilen om de skall hjälpa till för att bilen skall gå fri upp på transporterna?
av Daggis2
Ja du

Finns dom bak oxå? CarMan du som vet?

Fram syns dom tydligt. För att ta bort dom så måste man i alla fall avlasta fjädern genom att lyfta lite, hjulet behöver inte tas bort.
Användarvisningsbild
av CarMan
Daggis2 skrev:Ja du

Finns dom bak oxå? CarMan du som vet?

Fram syns dom tydligt. För att ta bort dom så måste man i alla fall avlasta fjädern genom att lyfta lite, hjulet behöver inte tas bort.
dom sitter bara i framfjädrarna

inget ovanligt, jag har bytt båda på m[…]

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]

Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]