NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hertz
Som jag skrev tidigare är jag ingen volvoälskare, och har kort tålamod med krånglande bilar. Men mitt tålamod har aldrig testats angånde min V50, den har rullat på bra. Det är både bra och dåligt att läsa alla trådar innan man bestämmer sig för en ny bil, orsaken är att det tenderar vara alla som har negativa erfarenheter som skriver. De som är normalnöjda ser man aldrig av, och så har vi förstås dom aldrig sett ett fel på en volvo... Men V50:in är numera en bra och definitivt prisvärd bil.
/Henrik
av marcbe
Klart att om man lusläser ett bilforum så kommer man hitta massa problem rörande den modell man tittar på, men det gäller alla bilmärken.

Faktum kvarstår att ÄT 1007, dvs faceliftet på S40/V50 from MY2008 är ett av de bättre Volvo gjort. Lyfte dessa bilar både kvalitets och finishmässigt.
Har kört drygt 5100 mil nu med min 1,6D MY08, har inte haft någon bil jag varit mer nöjd med än denna. Har kört Passat, A4 och Mitsubishi Outlander före denna och det var ett hejdlöst krånglande med dessa. Känns som himmelriket för närvarande.

//Johnny
Användarvisningsbild
av SvenB
JanO skrev:Ja, det ni skriver låter ju bra. Samtidigt läser jag i en annan tråd om de skeva bromsskivorna på C30/S40/V50. Orsak så vitt jag förstår är det clip som monteras vid tillverkning/montering av bilen på fabrik. Man måste tydligen ha ett jäkla tålamod för att orka äga en Volvo. Vad säger ni om det Volvoägare?
Jag har min 24:e Volvo och tycker inte att det varit speciellt tålamodsprövande.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]