NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Alexandra
Vår V50 årsmodell 05 visar helt fel yttertemperatur, oftast minus grader fast det varit varmt. Vet någon hur man kan justera/kalibrera det själv? Vad händer om man lyfter batteripolen, nollställs datorn? Försvinner radiokoden, vet ej om vi har den? //A
Användarvisningsbild
av ThomasT
Det har varit uppe förr, sök lite på forumet. Jag har för mig att det är kopplat till strul med kontakter i dörrarna...

.
Användarvisningsbild
av #27
Troligt fel är glapp i kontakt styckena i a-stolparna. Sök här på forumet så hittar du mer.

(Det finns ingen radiokod till din radio)
Användarvisningsbild
av supersonic
Hej Alexandra!

Det är nästan garanterat ärg på kontakterna vid A-stolpen vid förardörren. Detta går på goodwill i upp till fyra år. Kan bli hårt med en tidig 05:a.

Jag har fått det, och mycket annat småstrul åtgärdat under veckan. Bilen är numera helt fantastisk, sånär som på lite vibrationer vid inbromsning. Kan ha med nya vinterdäck att göra också, kanske..

Lycka till med tempen.
av simme
Samma med min-06 dem bytte alla kablar båda sidorna,jag bad dem även byta givaren i sidospegeln.
Det gjordes, och ny uppdatering på det,har funkat sen dess.Kostnad 0kr,dessutom gratis lånebil,men det var nog bara för att det var min fru som lämnade in den :-DD
av Alexandra
Intressant.......det är en sen 05:a tagen i bruk vår 06. Värt att kolla upp för det är fruktansvärt irriterande nu när tempen sjunker o man vill ha lite "koll". Tack tack //A
av simme
Får du inte problem med klimatanläggningen också?
När temp mätaren gick ner till -4 blev det varmt som f-n,vad man än gjorde,då var det 15+ute :-O)
av Alexandra
He...lite kul. Nej, tycker snarare att det tar lite tid att få upp värmen i bilen på mornarna, första 5 min är lite sega/kalla. Då är det "rumpvärme" som gäller :P //A
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]