NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maddy
Hei!

Jeg hadde tidligere en 01 V70 med STC som er kun antispinn, og så fort jeg fikk hjulspinn så kutta den ned på turtallet, og ting begynte og jobbe og skrape og STC lampa blinket.

Nå har jeg en Volvo S40N 2004 med DSTC, men jeg syntes antispinn systemet er dårligere enn det på V70'n, lampa lyser ikke før laaangt utti hjulspinnen, turtallet regulerer seg ikke så mye ned og det jobber ikke så fælt. Samt at hjulspinnen kan dra's langt ut før det skjer noe.

Er det noe som kan gjøres? Har ikke fått testet det ut så veldig mye enda, men førsteintrykket er ikke helt på topp, så del gjerne deres erfaringer med DSTC systemet!
Användarvisningsbild
av supersonic
Jag kan nog inte riktigt hålla med. På min bil är DSTC väldigt aktivt, både spinnkontroll och antisladdsystemet. Men jag gillar inte att dessa system lägger i sig för mycket. På S40 och V50 så är kanske systemet lite trögare än på vissa andra modeller. En smaksak, kanske?

Tror inte det går att justera. Men har faktiskt inte en aning. Good luck.
Användarvisningsbild
av Doffen
Min erfaring er at DSTC fungerer mye bedre på min V50 enn min fars S60
At lampa ikke begynner å blinke med en gang er ikke dermed sagt at systemet ikke jobber. Om man skulle ventet på lampa så hadde man ligget i grøfta for lenge siden i kurver uansett.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]