NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur slutade det hela? Var du tvungen att ta bort dörrpanelen helt och hållet? Hur svårt är det att göra? ska ge mig på samma problem och om det endast är en givare för 144:- så kan jag kanske byta den på egen hand jag med...
Tar upp tråden här igen... Jag har samma fel på min V50 -06. Nästan varje gång jag öppnar förardörren så sjunker temperaturen i displayen till flera minusgrader fast det kanske är +5. Volvo här i Karlstad hade aldrig hört talas om detta fel men jag har fått för mig att det är ett generalfel fram till årsmodell -07.

Vad göra?

Det borde ju finnas beskrivet som nån slags arbetsorder så en volvoverkstad ex. kan dra om kablarna på rätt sätt som det ju är på årsmodell -07 och framåt. (?)

Väldigt tjatigt att ha det så här, har ni någon idé? Spraya med kontaktspray tror jag ju inte på, som Volvo här i Karlstad föreslog :???:
Tack, NickeB för svaret!

Helt sjukt det här. Idag typ +5 grader utomhus. Så fort man öppnar dörren så sjunker tempen på displayen till åtskilliga minusgrader. ECC tror ju att det är svinkallt så det blir lite småhett i kupén innan innertempsensorn rättar till värmen.

1. Borde inte detta bero på kablaget, inte givaren? Att det liksom drar i kablaget/kontakten när man öppnar förardörren? Volvo i Karlstad "har aldrig hört talas om detta"... Det borde väl finnas typ en arbetsorder, där detta finns beskrivet. Vet inte riktigt hur sånt funkar med volvo men om nån vet något om någon arbetskod som hänvisar till hur man byter kablaget, vore jag väldigt tacksam. Har inte råd att Volvo ska testa sig fram med 1100 kr/tim.

Så jäkla nöjd med V50'n annars men detta stör mig så inåt hv...

Just det: Jodå, jag har också... även om det kanske inte berör rubriken i denna tråd..

2. Knarrande förarstol
3. Gnekande kopplingspedal
4. Parkeringsljuset hänger sig ibland (misstänker kablaget i A-stolpen)
5. "Nyckelfel", bilen vägrade starta. Satte i nyckeln supersnabbt och vred om ännu snabbare. Startade direkt.

Input? Köp en 07:a? :???: :)
av jaj
Samma problem på min S40 MY06!
Volvo har förlängd garanti på problemet! (48 månader?)
Verkstaden byte kontakterna (kabelmattor) i framdörrarna i bilen.
Fri lånebil under tiden :D
Lite tur med en duktig kundmottagare som ansträngde sig och hittade efter lite kämpande i datorn.

Lycka till

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]