NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ajjax
Hej.

Har ett problem. tänkte sätta dit en diodskena där dimljusena ska sitta. Har läst att om man plockar bort plattorna fram där dimljusena ska sitta så ska man hitta en redan framdragen kabel där. Så jag plocka bort kåpan vilket inte var några bekymmer då jag följde anvisningarna på volvos hemsida. Där fanns en kabel framdragen

Bild

och jag plockade ut den för att kolla om det verkligen var den så jag tog multimetern och skulle se om det var nån ström som kom fram när man trycker på dimljusknappen inne i bilen. Men jag fick ingen ström fram när jag tryckte på kanppen. testade lite olika men är inte helt säker om jag fick in multimetern så långt in i kontakten som behövdes då hålena var små till stiften. Jag plockade då ur knappsattsen inne i bilen där man sätter på dimljusena och tänkte om det var nått man var tvungen att ändra på på den. Och på baksidan av den så fanns det 2 st snurrbrickor man kunde vrida på

Bild.

Nån som vet om det är dom jag måste vrida på eller om det är fel kabel?

MVH
av volvo diesel
Antar att du inte har dimljus sedan tidigare.
Om så är fallet så måste du få funktionen "dimljus fram" programmerad av någon volvoverkstad.
av ajjax
nej jag har inte dimljus nu. Ok bilen ska in på service nu så får väll ta det samtidigt. tänkte bara om det var nått att göra på kontrollen inne i bilen. tack för svar!

MVH
av ajjax
En fråga till. Är det rätt kabel som jag har hittat? och vad gör switch knapparna bak på instrumentet? det står ju: LOCK och IN. Nån som har koll?

MVH
Användarvisningsbild
av wendtan
Svar ja, de är dimljuskontakt stycket du hittat.
av volvo diesel
Det är nog rätt kabel, finns nog inga fler där?

"switch knapparna" är inga knappar det är belysning(glödlampor) till knapparna.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]