NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaj
Här kan man tydligen få hjälp med massor, läser varje gång jag köper köpt ny bil.
I dag hämtade jag min ny 1,6d ss momentum V50.
Min gamla 06 1,8Flexifuel blev bra efter att jag önskade en justering vid service höjning av ljuset.
Nu bestälde jag nya V50 blien med höjd ljusinställning redan från leverans ... meken tog nog i lite mycket käns som den är högre än min gammla 06 och några som redan "klagat"...
kan jag själv göra något+ läste gammla trådar om justerskruvar men finns de på årsmodell 10?
Någon bild om var och riktning på hur "hemma fixaren" gör skulle vara toppen!

Undrar nöjd V50 ägare
Användarvisningsbild
av CarMan
jag som mek har flera gånger nekat kunder som vil ha högre ljus inställning, skulle jag få en arbetsorder där det står att jag ska göra detta så skulle jag vägra.
det är inte seriöst att justera upp ljuset över lagstadgad ljus höjd.
Användarvisningsbild
av poseidon
Betalar? Det finns väl en anledning till varför folk blinkar på dig, du bländas! Åk tillbaks till verkstaden där du köpte bilen å BETALA för att få de sänkta igen.

Man blir så trött på folk som klagar på sånna som har lite yrkesheder! Heder åt dig CarMan!
av swemax
Anledningen till att vilja höja är väl att det ofta är lite snålställt vid nybilsleverans att ställa upp på högsta "lagliga" höjd är väl knappast ett problem.
2 av mina tidigare bilar levererades med lågt ställda lysen.
Men att ställa lysena över godkänd nivå är ett J...a otyg och håller helt med att verkstäder skall vägra detta.
av jaj
poseidon skrev:Betalar? Det finns väl en anledning till varför folk blinkar på dig, du bländas! Åk tillbaks till verkstaden där du köpte bilen å BETALA för att få de sänkta igen.

Man blir så trött på folk som klagar på sånna som har lite yrkesheder! Heder åt dig CarMan!
No problemas Bilia i Göteborg säljer bilar och har nöjda kunder!
Trevliga "mekar" som hjälper kunderna så bilen blir bra både för mig och mina medtrafikanter.

En V50 för över 300.000kr vem bryr sig om kostnaden för ljusjustering ! inte jag...
Som köpare vil jag ha en bra bil när JAG betalar!

F.D
Konstruktör, Provningsingenjör, Projektledare på en bilfirma i Göteborg
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]