NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Callecallecalle
Hejsan!

Har fått ett litet problem på min v50 nu,

Det är som så att först när man gasar på så laddar turbon otroligt mycket mot vad den brukar göra, och sedan när man har som mest laddtryck så stängs allt laddtryck av! Antar att det är någon slags överladdnings skydd för att skydda motorn.

Men varför laddar bilen så mycket då?
Har kopplat ur magnetventilen och då laddar bilen ingenting heller, och har kollat slangar så dom är hela, och det är dom, även kollat så att stången til tryck klockan inte fastnat, och det har den inte heller :(

Någon som har någon aning om vad det kan vara?

MVH Calle
Användarvisningsbild
av modin
Var med om exakt samma sak i somras! Kändes som man hade typ 350 hästar upp till ca 3500 varv, då den tappade allt.

Det började under semestern när vi körde fullastat och använde farthållaren. Vid kraftig acceleration eller uppförsbacke så gick motorn in i "limp mode". Åkte sedan till en volvoverkstad som läste av felkoderna samt raderade dem. Han sa också att jag skulle försöka provocera fram felet ånyo genom att tokgasa. Det var då bilen upplevdes som du beskrev.

Problemet löstes emellertid genom byte av givare till turboreglerventilen. Jag tror åtminstone att det bara var givaren då det endast kostade 1600kr inkl avläsning av felkoder.

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

Däck dimensioner

Har dom röda coilsen från j-spec som &a[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]