NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Hej!

Tänkte se om någon här kan hjälpa mig, jag ska byta bromsbelägg och skivor fram o bak. Jag hade tänkt köpa allt från skruvat.se, men det jag undrar över är att måtten på skivor från mekonomen är 320x25 mm fram 280x11 bak, på skruvat är måtten 300x25 på fram och 280x10.9 bak, så bak är det samma mått men inte fram, vilka ska man ha?
Bilen jag har är en V50 T5 awd 05:a med 16 tums fälgar

MVH/Fredrik
av LasseRe
På Mekonomens hemsida står det 320 för 17-tums fälgar och 300 för 16-tumsfälgar.
Artikelnr: 02-204849
Benämning: Bromsskiva fram 300x25 mm, 16" hjul
Användarvisningsbild
av Xioz
skulle inte kunna rek. skruvats bromsbelägg då jar redan bytit 2 omgångar till min s40n och nu väntar på jag på utrening varfför de skriker som de gör. Går knappt köra med de as jobbigt.

Skivorna e okej. belägg inte!
av Fredarp
Det finns både 300 & 320mm jag trodde de va AWD som hade 320mm men jag kan ha fel,
om man har 320 så får man inte plats med 16" .
Ngn som vet om det är Oken som skiljer eller fjäderbenen, har funderat på att skaffa de större skivorna.
(fick iof nya 300mm för 3v sedan på garanti)

Tacksam för svar /Fredarp
Användarvisningsbild
av mikhan
Xioz skrev:skulle inte kunna rek. skruvats bromsbelägg då jar redan bytit 2 omgångar till min s40n och nu väntar på jag på utrening varfför de skriker som de gör. Går knappt köra med de as jobbigt.

Skivorna e okej. belägg inte!
håller med,beläggen är inte bra...
av JE Jr
[quote="Fredarp"]Ngn som vet om det är Oken som skiljer eller fjäderbenen, har funderat på att skaffa de större skivorna.
(fick iof nya 300mm för 3v sedan på garanti)

Tacksam för svar /Fredarp[/quote]

Vet inte hur det är på just P1:or men på många andra så är det endast okhållaren som skiljer

… och det mesta av kapitalet bundet i fasta[…]

Men nu fick jag i alla fall några sidor att […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja det är lite konstigt det där med kon[…]

Där är något som är tokeri p&[…]