NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av turbodream
Hade tänkt lackera hajfenan på taket i samma färg som bilen och undrar nu om det är svårt att få bort den ? Nåt som måste tas innifrån eller sitter den bara med clips eller nåt ?

Tacksam för svar :)
av Hyxarn
Sitter med dubbelhäftande tejp om jag inte är ute och cyklar.
Ring och fråga närmaste plåtverkstad annars. Det kan dom svara på stört.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
När du har tagit bort den (skurit loss) så är det väl lika bra att köpa en helt ny istället för att slipa, lacka och sen dessutom få tag på en hel ring med dubbelhäftande och vattentät tejp (butyltejp).

Det finns andra trådar om detta tidigare och jag avrråder så till vida att du inte 100 veta vad du gör.
av turbodream
Men kan man köpa en ny färdiglackad eller du menar att jag köper en ny , lackar den och sen plockar bort den gamla och dit med den nya ?

EDIT : Varför inte lackera den på plats, slipper allt bök. Bara att maskera och ta gott om tidningspapper runt om. Lättaste sättet helt klart :)
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Alltså nu är jag en person som är emot allt vad hemmalack heter. Bättre o lämna in o få det lackat än att stå o hålla på med en sprayburk som spruttar hit o dit.

Jag vet inte om det finns hajfenelock färganpassade, jag tror att viss utrustningsnivå hade det. Ring volvo o hör om de kan kolla i Vida om det finns.
Jag hade i vilket fall inte gett mig på att ta av hajfenan. Det är inte så svårt att ta bort den men att sätta dit den igen är jävligt att få tätt.
av turbodream
Då får jag be lackfirman ta fenan samtidigt som dom lackar ner trösklarna och stötfångarna. Lär inte kosta många kronor extra kan jag tänka mig...

… och det mesta av kapitalet bundet i fasta[…]

Men nu fick jag i alla fall några sidor att […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja det är lite konstigt det där med kon[…]

Där är något som är tokeri p&[…]