NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Perra N
Hur snabb är en V50 T5?
Anledningen att jag frågar, är att jag hade en liten dust med en sådan igår kväll, och trodde att den skulle köra från mig! Men det blev jag som tog hem segern! :wink:
Användarvisningsbild
av Loner
Jadu, allt beror ju på hur bra föraren är oxå, du har ju bakhjulsdrift och han framhjulsdrift mm..

Men på pappret gör v50'n 0-100 på 6.9 sekunder och toppar 240 km/h
av Perra N
Eftersom det var från ca 30-40 km/h och upp till lite mer än 100 km/h ( :wink: ) så är jag nog nöjd med det resultatet. Bara att adda V50 till de bilarna som behöver trimmas innan de slår min gamla tegelsten med respirator. :D
av nordis
Får jag fråga hur många kusar du har i din 945...för nog ska du ha ganska många innan du normalt skulle köra ifrån en v50 t5:a...tror snarare på att v50:n inte gav allt!!!
Användarvisningsbild
av Loner
nordis skrev:Får jag fråga hur många kusar du har i din 945...för nog ska du ha ganska många innan du normalt skulle köra ifrån en v50 t5:a...tror snarare på att v50:n inte gav allt!!!
Ja en orörd 945 LTT är ju inte direkt nån katapult, inte ens 945 FTT är ju nån raket.. Så jag antar att du gjort mer än bara konverterat till FTT?

/L

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]