NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mattiask
Är det någon som vet vad en 10.000 mil service kostar?
S40 T5 -04, Är det något speciellt då eller bara de vanliga?
Någon som har ett bra tips på vart man gör det bra istället för Volvo?
av MAistro
äktavolvobög: Det här är ett forum om du missat det. Det är meningen att man ska fråga va fan som helst och diskutera vad fan som helst. Eller är jag helt ute och cyklar?
äktavolvobög skrev:shit att du skriver en sådan fråga!!!!

ring volvo och fråga!!

Det är tillåtet att fråga vad man vill. Har man en aning eller idé om svaret kan man ju svara. Annars behöver man inte.

Men visst. Ett säkert svar får man ju om man ringer till verkstaden och frågar.
Men nog om detta och åter till ämnet.
av xabio
Fråga,
Vilket job görs vid olika service? 1000 mil, 6000 mil 10000 mil?
Finns det särskilda moment som alltid görs och finns det moment som görs vid ett visst "antal mil"?
Det som alltid görs är ju oljebyte (och oljefilter) + ett antal kontrollpunkter tror jag.
Har inte koll på intervallen för din bil men tex tändstift och luftfilter har längre intervall. Men det finns säkerligen folk som har koll på detta på forumet.
Jag har märkt att olja är det som är jävligt dyrt när det gäller service. Vissa vill tom ha betalt för spolarvätska som de ska slå på enl serviceprotokollet. Har en offert här där man vill ha 40,50kr per liter spolarvätska. DVS har man rätt tomt på den fronten kan det springa iväg i pengar.
Oljan 145,13kr för 1L I min går det 6 liter. kan man då fixa olja nån annan stans så är det ju bra.

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

Däck dimensioner

Har dom röda coilsen från j-spec som &a[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]