NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jompass
flink skrev:
Heden skrev:Hej,

Jag är ute efter samma funktion på min c30 D5 -07. Jag konsulterade Upplands Motor i denna fråga. Eftersom de inte visste på rak arm så frågade de i sin tur Volvo PV i Göteborg. Det går att få till den funktionen, men man måste byta styrenhet för speglarna samt stoppa in ny programvara.

Mvh/ Niclas
Låter som en liten underlig förklaring.... Eftersom funktionen i praktiken redan finns (att fälla in speglarna) så borde det ju bara vara att programmera mjukvaran så att den gör det när du låser, stänger av bilen eller går på toaletten!!!?
Skulle gärna vilja ha förklaring till varför man måste byta "styrenhet". Låter som om någon yrat i nattmössan... rätta mig om jag har fel.
Det stämmer faktiskt, att det inte går. Teknkpaket c30/c70 krävs, och detta går INTE att installera i efterhand enl två oberoende försäljade. Bilia och Nordiska bil.
av Heden
Det går visst att installera i efterhand. Försäljare kan/vet ingenting om uppgraderingar, det är inte deras jobb att kunna sådant. Volvo PV har bekräftat att det går att uppgradera detta genom att man byter styrenhet samt tillhörande programvara.

// Niclas
Användarvisningsbild
av StringerBell
Vad är vitsen med infällning av backspeglarna?
av Linqid
StringerBell skrev:Vad är vitsen med infällning av backspeglarna?
Parkering i trånga utrymmen exempelvis. Senast för ett par veckor sen slog en kvinna upp sin dörr rätt i kanten av Volvons backspegel när hon skulle in på passagerarsidan. Pappa satt i bilen, och han blev inte glad.. :roll:

Inte att rekkomendera! "Läppen" vil[…]

Menar du styrtappen? Har ALDRIG lyckats slita av […]

Byte inre styrled

Med värme och multispray var inre och yttre b[…]

Hjälp att hitta delnummer

Löste det till slut. Krångligt och tr&a[…]