- tis 04 aug 2009, 02:01
Är det ingen mer än jag som tycker att det är lite lustigt att det finns en massa uppdateringar och korrigeringar i mjukvarorna till bilarna som man inte får installerade vid en service eller inte ens får information om att de finns.
Nu när bilarna fungerar som rullande datorer så borde även uppdateringar / buggfixar installeras per automatik.
Bevisligen var inte mjukvaran perfekt från början, för då skulle det inte komma uppdateringar.
Jag tycker det är skit att man inte som ägare kan ha någon koll på dessa delar i bilen, likväl som vilken mekaniskt del som helst på bilen.
Och på verkstäderna verkar det nästan vara lite hysch-hysch när frågan kommer till software uppdateringar. Ingen verkar vilja prata om att det finns uppdaterade och bättre komponenter till bilen som man äger...
Vad tycker ni, och hur har ni gjort?
//Thomas
Nu när bilarna fungerar som rullande datorer så borde även uppdateringar / buggfixar installeras per automatik.
Bevisligen var inte mjukvaran perfekt från början, för då skulle det inte komma uppdateringar.
Jag tycker det är skit att man inte som ägare kan ha någon koll på dessa delar i bilen, likväl som vilken mekaniskt del som helst på bilen.
Och på verkstäderna verkar det nästan vara lite hysch-hysch när frågan kommer till software uppdateringar. Ingen verkar vilja prata om att det finns uppdaterade och bättre komponenter till bilen som man äger...
Vad tycker ni, och hur har ni gjort?
//Thomas
Denim Blue V60 D3 -20
Vit V60 D3 -19 *såld*
Crystal vit V60 Ocean Race -16 *såld*
Brilliantblå C30 R-design *såld*
Vit V60 D3 -19 *såld*
Crystal vit V60 Ocean Race -16 *såld*
Brilliantblå C30 R-design *såld*