NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linuz76
Om det är någon som spelar golf och funderar på en C30 så kan man läsa min erfarenhet av att lasta golfbagen i C30n.

Innan jag köpte min C30 så funderade jag hur jag skulle göra med mina golfklubbor. Jag räknade med att jag skulle behöva ha ett baksäte nedfällt.
Nu visade det sig att det räcker med att man fäller sätet just när man lastar i bagen. När väl bagen är i så kan man ha sätet som vanligt. Det var en glad överraskning för mig eftersom det är ett plus att kunna ha klubborna i bilen utan att de syns utifrån.
Jag måste dock ta ut träklubborna och ha dem separat, men de får fortfarande plats i kofferten. Man kan dock glömma att ha mer en 1 bag eller en vagn till, då måste man fälla sätet.
För info så har jag vanliga herr klubbor samt hårt insynsskydd. Med förlängda herr klubbor kan det kanske bli problem med driven. Har man mjukt insynsskydd kan det kanske vara lite enklare att lasta.

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]