NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rasina
HEJ! :D
ja har en s40n 2004

den har elinfälbara backspeglar[/color] men man måste trycka på båda knapparna L&R samtidigt så skall de fällas in

SÅ min fråga är nu varför fälls dem inte in o ut när ja låser öppnar med nyckeln kan man ställa in den på nåt sett???
jätte jätte tacksam för svar....
Senast redigerad av 2 rasina, redigerad totalt 0 gång.
av Mocke
Jag skulle önska att det gick (då skulle jag köpt ett par beg och satt på.
Nu är jag helt grön men jag har för mig att det inte går för att "det inte finns någon programvara att köpa".
Rent logiskt (eller kanske subjektivt) så borde det gå att byta ut. (det som skiljer är att trycker man på båda knapparna samtidigt så skall de fällas in.) MEN om man på nått sätt kan muta någon på volvo att lägga in fel uppgifter i huvudatorn så den tror att infällbara backspeglar fanns med från fabriken) så de laddas in när man gör en reload av mjukvaran. Jag menar om man från fabrik kan installera så BORDE det gå.
men man bör nog kontakta en mekanikern som vet vad den håller på med, tror inte denna installationen är för folk med tummen mitt i handen.
av jompass
ställde den frågan till en mek på nordiskabil i boden och fick svaret (ang min c30 -08 momentum R-design) att om det går så ska den möjligheten finnas att välja detta i menyn på stereon under "bilinställningar". Jag sa att det inte gjorde det och frågade om det gick att uppdatera mjukvaran. Nope blev svaret. Ska göra ett nytt försök med volvo i sthlm, men jag misstänker att det inte går. Så det blir till att trycka in R och L för att fälla in dem i framtiden tyvärr.

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]