NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Svep
Jag hade samma sak på min V50. Det var ena munstycket som inte ville tillbaka helt. Trodde armen kärvade och smörjde, men det hjälpte inte.
Lämnade in bilen och tydligen var det själva front stötfångaren som hade hängt ner sig lite, vilket orsakade att ena munstycket gick emot hålet en aning. Han drog åt skruvarna för stötfångaren och felet försvann :)
Användarvisningsbild
av s80
som sagt jag justerade armen på strålkastartorkaren och helt plötsligt gick den

så dom kan kärva en hel del enl.viss info, inte alls ovanligt....
av Mife
Hänger på denna tråd. Mitt problem är att spolningsarmarna går ut och in precis som de ska,men efter spolning fortsätter spolarvätskan att rinna ifrån vänster innerskärm fram.Spolarburken är hel ,men felet måste sitta i anslutningen till lyktspolningen.Vad kan det vara som blivit trasigt??.Spolarvätskan har under en längre tid tagit alldeles för fort slut.
Bilen är en V50 2,0 D-2005
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Kan man inte bara avaktivera dom på något sätt? I så fall skulle man spara 1 liter spolarvätska på varje spolning i prinsip... Och lyktorna skulle inte isa igen på vintern när man har xenonljus.
Hörde om det på Volvo, men dom hävdade att det är en säkerhetsfunktion och sådant går ej att stänga av.
Någon säkring borde man nästan kunna rycka, men då får man väl bara ett gäng felkoder istället :)

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]