- fre 26 jun 2009, 22:08
#299380
Efter lite dumt grupptryck fick jag för mig att dra på med bilen från "0-100" snabbt och enkelt..
När jag hade i 2:ans växel och kommer upp i ~5500 varv lyser en gul lampa till på vänster sida om hastighetsmätaren men då jag precis trycker ner kopplingen för att växla upp till 3:an släcks den och jag hinner inte se vilken det var som lös..
När jag har gjort detta och kommer fram till nästa korsning går jag från 1 -> 2 -> 3:an men när jag släpper kopplingen efter att ha växlat upp till 3:an kändes bilen ungefär som att jag lagt i 5:an istället för 3:an snabbt.. trög på något sätt.
Efter en "omstart" av bilen försvann detta, tror jag.. men jag undrar vad detta kunde / kan vara för något som orsakat detta ?
EDIT:
Kanske ska tillägga att detta höll på varje gång jag la i 3:ans växel innan jag hade stängt av bilen.
När jag hade i 2:ans växel och kommer upp i ~5500 varv lyser en gul lampa till på vänster sida om hastighetsmätaren men då jag precis trycker ner kopplingen för att växla upp till 3:an släcks den och jag hinner inte se vilken det var som lös..
När jag har gjort detta och kommer fram till nästa korsning går jag från 1 -> 2 -> 3:an men när jag släpper kopplingen efter att ha växlat upp till 3:an kändes bilen ungefär som att jag lagt i 5:an istället för 3:an snabbt.. trög på något sätt.
Efter en "omstart" av bilen försvann detta, tror jag.. men jag undrar vad detta kunde / kan vara för något som orsakat detta ?
EDIT:
Kanske ska tillägga att detta höll på varje gång jag la i 3:ans växel innan jag hade stängt av bilen.
Volvo V60 B4 R-Design -22
Såld men saknad
Volvo V50 T5 R-design (2008) - Autotech ATM420 / K16-turbo / Quaifediff m.m / 404Hk / 545Nm
Såld men saknad
Volvo V50 T5 R-design (2008) - Autotech ATM420 / K16-turbo / Quaifediff m.m / 404Hk / 545Nm