NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MAistro
Hej!
Har funderat länge på att bygga in en liten 10-12" (tum) dvd i bilen. Jag har sett att det finns en lucka i taket. Går det el i sladdarna där och finns det någon möjlighet att bygga på en dvd där och koppla den till någon av sladdarna där? Någon som gjort detta och har lite tips på hur man gör och vilken dvd spelare som lämpar sig för detta eller får jag göra som dom flesta att sätta på 2 skärmar på nackstöden och plocka med mig dvd:n varje gång? Är rätt noobig på detta område ska tilläggas :shock:
av TompaV50T5
Inressant idé! Låter som en bra tanke att använda den lilla luckan i mitten på innertaket. Men jag har fått för mig att den har något med larmet att göra...? Den som vet bättre, rätta mig gärna.
Men annars borde det inte vara några problem att dra upp lite kablar dit, så länge man inte drar dem i vägen för några krock-kudde-gardiner eller så (tänkte om man går via kanten till innertaket).
Om du gör verklighet av denna idé så lägg gärna upp bilder/beskrivning på hur du gick tillväga.

Mvh Tom
av Mocke
det som jag ser som problem är att skärmen då kommer att hamna mitt framför den invändiga backspegeln (vet inte hur bra det är i säkerhetssynpunkt)
förvissa så såg jag att http://www.ipodibilen har en 7'' för 999:- men har även sett företag som skräddarsyr nackskärmar så de passar in i din bil. (har ej länk)
av Pippolei
Luckan i mitten på innertaket är en rörelsesensor för larmet. Så el måste vara framdraget men det är nog inget jag skulle vågat fiffla med.
av Pippolei
Luckan i mitten på innertaket är en rörelsesensor för larmet. Så el måste vara framdraget men det är nog inget jag skulle vågat fiffla med.
av MAistro
Tack för svar. Tänkte inte riktigt på det där med backspegeln :D Kan ju vara bra att kunna se riktigt i den. Har oxå sett att dom bygger in skärmar i nackskydden men då byter väl dom ut dom till några fula, rätta mig om jag har fel. Tycker nämligen om volvos nacksydd så skulle vilja ha kvar dom. Någon som har byggt in skärmar i nackskydden på en s40/v50 som kan komma med tips på företag som gör det och vad det kan kosta.
av Mocke
Det är billigare att köpa en 12volts driven dvdspelare och sätta fast i mittgången mellan framsäterna (det finns ställningar man kan köpa på brodit) 12volts uttaget finns där i närheten.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]