NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av olindskog
En "vacker" dag när jag startade bilen så säger en text på skärmen att det finns ingen skiva i läsaren, kostigt tycker jag då jag själv sist körde bilen och jag definitivt inte tog ut ngn skiva när jag parkerade och mycket riktigt skivan sitter i

Jag tar ut och sätter in den ett par gånger men ingen förbättring, så jag ringer Volvo och får då tipset att köpa en rengöringsskiva och köra igenom, inte heller detta hjälper

Bokar därför in en tid för felsökning hos Bilia, det testar och provar och kommer till sist fram till att inget hjälper så att det måste vara DVD-läsaren som är sönder.

Sagt och gjort de ringer Volvo centralt för att få priset på en ny, det verkar dock inte vara ngt vanligt problem för Volvo centralt kan inte ge ngt pris direkt, då det tydligen "aldrig" händer att dess går sönder, men de ska återkomma när de fått fram ett pris

Det tar ett par dagar och så idag ringer min personlige serviceman upp mig och meddelar mig att priset för en dvd-läsare är 13000kr installerad och att Volvo inte alls är intresserad av att bidra med ngn del av kostnaden

Är det bara jag som tycker att på en 3,5 år gammal bil som gått kring 7000mil så borde en så här pass dyr pryl inte bara få ge upp, de ska ju hålla i "evighet" eller? ?:-/

Tacksam för alla tips eller annat som kan hjälpa
MVH
Ola G Lindskog
Jag vet inte vilket försäkringsbolag du har, men hos volvia täcks sådana här saker av deras maskinskadeförsäkring.
Jag skulle tippa på att det är samma villkor hos andra bolag också. Så kolla med ditt F.B vad som gäller.

Mvh,
Robban
av olindskog
Tack Robban
Det verkar som om du har rätt, undrar varför jag inte tänkte på det själv?!

Jag tänkte nog inte på elutrustning som "maskin", men Volvia har bekräftat att de tar det (självrisk 20%), däremot är den stora gåtan varför Volvo (Bilia) inte visste och informerade mig om det?

Min servicekille trodde mig knappt när jag sa att Volvia täcker det och att han bara skulle skicka in en kostnadskalkyl dit, men men det är ju helt klart bättre att han kan bilar än försäkringsvillkor :lol:

Återigen stort tack för hjälpen :-)-)
Mvh
Ola G
av Lövet
Ett alternativ kan ju vara att leta begagnat. Kolla bildelsbasen.se eller ebay.de.
av Psyko
Jag gissar på att dom inte kollat vad en bytesenhet kostar :roll:

Oftast finns det bytesenheter på dessa och dom är mycket billigare.

Men som sagt, Volvia tar den som en maskinskada så det är väl
bara tacka o ta emot :wink:
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]