NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Loppan
Jag har precis konstaterat att mitt vänstra hjullager fram håller på att packa ihop. Detta är väl extra irriterande då min v50 endast har gått 5500mil och det anser jag är för tidigt.
I januari körde jag ner i ett hål på motorvägen och sabbade vänster framfälg samt vänster bakdäck. Mao en ganska kraftig smäll.
Nu undrar jag finns det någon möjlighet att detta kan hänga ihop?
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Lade till bilmodell i rubrik.
Användarvisningsbild
av poseidon
Rimligtvis, se min tråd om ljud i vänster fram.

De 2 verkstäder jag pratat med har aldrig bytt på någon bil under 8000 mil som min nu gått å lagret brummar rätt bra. Dock inte så att jag kan åka 50 mil till som jag måste göra i helgen.
av Loppan
Så du menar att det är rimligt att en kraftig smäll kan orsaka att hjullagret går sönder? Det vore ju bra med tanke på att det då är en försäkringsfråga i ett fall där självrisken redan är betald.
Användarvisningsbild
av henka35
Loppan skrev:Så du menar att det är rimligt att en kraftig smäll kan orsaka att hjullagret går sönder? Det vore ju bra med tanke på att det då är en försäkringsfråga i ett fall där självrisken redan är betald.
Jag tror du får svårt att bevisa att det beror på smällen för snart 6 månader sedan...
Hjullager har ju haft lite dålig kvalitet hos volvo de senaste åren men speciellt i P2:orna. Men jag kör en V50 2.0D -07:a i jobbet som fick nytt hjullager bak efter 2000 mil.

//Henrik
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]