NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cleijt
Har en volvo v50 2,4i årsmodell 05

pendlar till jobb längs E4, 6mil varje sväng, efter tankning ser jag att bilen dragit 0,85l milen, detta efter att endast kört längs E4, ingen stadskörning dvs. är detta normalt eller är det högt?
Vad kan vara felkällan?
Tack på förhand
av robbancarlsson
volvos femmor är väl kanske inte kända för att vara snälla mot bensinkortet.. trevliga motorer dock, men tyvärr ganska törstiga.. jag har haft en S40N 2,4i och körde mestadels E6 med den och hade ungefär samma förbrukning.. vet inte hur det är för er andra med samma motorer, men jag upplevde att skillnaden i förbrukning var ganska stor beroende på om man låg i 90 km/h eller 110-120 km/h... sen iofs känns det kanske inte som om det spelar så stor roll om bilen drar 0,85 eller 0,70... skillnaden i kronor uträknat på ett år blir inte så stor... det är väl kanske miljösamvetet som blir mer lidande i så fall...
så angående din fråga så skulle jag säga att det känns som en normal förbrukning...
Användarvisningsbild
av sand3rs
cleijt skrev:Har en volvo v50 2,4i årsmodell 05

pendlar till jobb längs E4, 6mil varje sväng, efter tankning ser jag att bilen dragit 0,85l milen, detta efter att endast kört längs E4, ingen stadskörning dvs. är detta normalt eller är det högt?
Vad kan vara felkällan?
Tack på förhand
Tycker inte att detta låter speciellt högt, med tanke på att din motor inte kan anklagas för att vara snål.
Jag utgår från att du höll motorvägsfart?

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]